بیوگرافی ابی

تبلیغات

بیوگرافی ابی

 

ابراهیم حامدی (۲۹ خرداد ۱۳۲۸ در تهران) مشهور به ابی محبوبترین خواننده موسیقی پاپ اهل ایران است. او یکی از بزرگترین و محبوب ترین خوانندگان تاریخ موسیقی ایران به شمار میرود که معروف است محبوب تمام طبقات جامعه و اقشار سنی می باشد و او را با لقب «آقای صدای موسیقی ایران» می شناسند. به دلیل شرکت وی در کارهای خیریه باعث شده از او به عنوان انسانی خیر نیز یاد شود.

وی از همسر اول خود فیروزه مقدادی صاحب سه دختر به نامهای عسل، سایه و خاتون می باشد.که برای هر سه آن ها یک ترانه خوانده است. ابی از همسر دوم خودش مهشید برومند یک پسر به نام فرشید دارد.

 

او رسما در دوران نوجوانی با خواندن قرآن در صف های مدرسه به استعداد خود در خواندن پی برد. ابتدا در یک گروه دوستانه به نام Sunboys وسپس در باشگاه‌ها و کاخهای جوانان خواندن را آغاز کرد. پس از چند سال اولین ترانه مستقل خود را اجرا کرد که عطش نام داشت. اولین ترانهٔ او ترانه‌ای بود با نام عطش که برای فیلمی به همین عنوان ساخته شده بود. دومین ترانه‌اش چرا نام داشت، و شعر آن از مسعود هوشمند و آهنگش از حسین واثقی بود.

اما سومین ترانه‌اش که به گفته خودش باعث معروفیتش شد، ترانه‌ای به نام شب بود، با شعر اردلان سرفراز وآهنگ منصور ایران‌نژاد که در شوی معروف میخک نقره‌ای از فریدون فرخزاد برای اولین بار پخش شد.

ابی در همان دوران با شهبال و شهرام شب‌پره آشنا شد و با وی شروع به همکاری کرد. او با گروه بلک کتز همکاری کرد و مدت زیادی در کاباره کوچینی به روی صحنه رفت. ابی پیش از انقلاب کارهای زیادی عرضه کرد ولی هیچگاه آلبوم مستقلی از وی ارائه نشد. آهنگهای ماندگاری نظیر کندو- شب زخمی- شبزده- سایه - عسل- پوست شیر- خالی- پیچک و آهنگهای دیگر که بسیاری از آنها بعد از انقلاب در خارج از کشور به صورت کاست و سی دی به بازار عرضه شد .

تنها اثر سینمایی ابی فیلمی موسوم به بوی گندم از ساخته‌های فرزان دلجو بود که ابی هیچگاه از بازی در این اثر اظهار رضایت نکرد و قصد بازی هم در آن نداشت. در عوض صدای ابی طنین انداز فیلمهای پرشماری در قبل از انقلاب با خلق صحنه های ماندگاری در سینمای ایران با بازی بهروز وثوقی در فیلم کندو ومحمد علی فردین در برفراز آسمان ها میباشد.

او را با لقب «آقای صدای موسیقی ایران» به مدد قدرت و توانایی اجرا و خواندنش در برنامه های زنده و تحریرهای سنگین در موسیقی پاپ میشناسند.




مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.